Garip Dışında Yeniliği Sürdüren Şiir
Fazıl Hüsnü Dağlarca (1914 -2008)
Adını Türk edebiyatında yavaşlayan Ömür adlı şiiri ile duyurmuştur. Varlık, Kültür Haftası, Aile, İnkılapçı Gençlik, Yeditepe ve Türk Dili dergilerinde şiirleri yayımlanmıştır. Türkçe’nin ses bayrağı olarak anılmaktadır. Önceleri ölçülü ve uyaklı şiirler yazarak Faruk Nafiz, Necip Fazıl ve Ahmet Hamdi Tanpınar gibi şairlerin izinden gitmiştir. Daha sonra kendi özgün çizgisini oluşturmuş ve Türk şiirine yeni bir soluk getirmiştir. 70’in üzerinde kitabı olan Fazıl Hüsnü Dağlarca Türk edebiyatının en üretken şairleri arasındadır. Kendine özgü hayaller ve semboller dünyasına sahiptir. Çocuk ve Allah kitabı ile Türk edebiyatının en tanınmış şairleri arasına girmiştir. Toplumsal gerçekleri kendi kurduğu simge, hayal ve mecazlarla anlatmıştır. Türk edebiyatında tarz olarak en benzersiz sanatçılardan birisidir. Çocuk şiirleri ile bilinmektedir. Şiir üzerine çok fazla ödül almıştır. Epik şiir tarzında Kurtuluş Savaşı ile ilgili yazdığı destansı şiirleri ile Türk edebiyatında önemli bir yere sahiptir.
Hilmi Yavuz (1936- )
İkinci Yeni akımının etkisinde imgesel şiirler yazdı. Gelenek ile çağdaş tarz arasında kendine özgü bir biçim ve içerik sergiledi. Yalnızlık, hüzün, kaçış ve ölüm en çok işlediği temalardır. İkinci Yeni anlayışının modern edebiyattaki en belirgin sanatçılarındandır. Eski şiirimize, tasavvuf ve mitolojiye göndermeler yapmıştır. İrfan Külyutmaz ismi ile mizahi yazılar yazmıştır.
Özdemir Asaf (1923-1981)
İlk şiirleri Serveti Fonun dergisinde yayınlanmıştır. Şiirlerinde insan ve toplum ilişkilerini işlemiştir. Taşlama ve mizah eserlerinde rastlanan diğer unsurlardır. Sevgi, ayrılık, ölüm en çok işlediği temalar dur. Şiirin bir mesaj vermesi gerektiği düşüncesine karşıdır
Garip Hareketi (1. Yeni)
Orhan Veli Kanık (1914 – 1950)
Türk edebiyatında serbest şiirin öncüsü kabul edilir. Aruz ve hece ölçüsüyle şiirler yazmış, daha sonra serbest ölçüye dönmüştür. Şiir anlayışını, çıkardığı Garip adlı şiir kitabının önsözünde dile getirmiş ve eski edebiyata ağır eleştirilerde bulunmuştur. Şiirlerinde sıradan vatandaşın ve sokaktaki halkın duygularını dile getirmiştir. Yaşama sevinci, gündelik hayat ve basit duygular Orhan Veli’nin işlediği konular arasındadır. Birçok Batılı sanatçıdan çeviri yapmıştır. La Fontaine Masalları yapmış olduğu çevirilerden en bilinenindir. Nasrettin Hoca Hikâyeleri adlı kitabında fıkraları şiirsel bir dille anlatmıştır. Türk şiirinde o güne kadar beğenilmeyen konulara temas etmiştir. Şiirlerini günlük konuşma diliyle ve sade bir üslupla yazmıştır.